Blog

ZAMANINIZI “TARZ KISKANÇLIĞI” İLE HARCAMAYIN

ZAMANINIZI “TARZ KISKANÇLIĞI” İLE HARCAMAYIN

06 Jun, 2016
By Steve Van Remortel

DISC Tarzınızı Benimseyebilmenize Yardımcı Olacak 3 Adım

İnsanların, daha dışadönük, daha organize ya da etraflarındaki insanlarda hayran oldukları herhangi bir özellikte olmaları konusunda kendilerini eleştirdiklerini hepimiz duymuşuzdur.

Liderlerle yaptığımız, takım ve kişisel gelişme seanslarında sürekli insanların kendilerini bu şekilde eleştirdiklerini duyuyoruz. İşte bu başkaları gibi olma arzusuna biz “tarz kıskançlığı” demeyi seviyoruz.

Kısa süreli olarak tarzınızı bastırmanız mümkün olabilir, fakat uzun vadede, doğal olarak kendiniz olmaya ya da başka bir deyişle doğal davranış (DISC) tarzınıza dönersiniz.

Ne de olsa, bilim bize kanıtlamakadır ki, davranış tarzınız 7 yaşınıza gelmeden gelişmiş ve belirlenmiş oluyor!

Ve bu bilimsel kanıt nedeniye, davranışsal tarzınızı değiştirmeye çalışmak enerji ve zamanınızı boşa harcamaktan başka bir şey değildir. “Tarz kıskançlığıyla” zamanınızı harcamayın ve olduğunuz kişiyi benimseyin! Doğal davranış tarzınızı kullanarak zengin ve tatmin edici bir yaşamı nasıl elde edeceğinize odaklanın.

İşte size “tarz kıskançlığını” aşmanıza ve kendi davranış tarzınızı benimseyerek yaşamdan sonuna kadar zevk almanıza yardımcı olacak üç adım:

1. Anlayın

2. Sahip Çıkın

3. Geliştirin

Anlayın

Davranış tarzınıza sahip çıkıp onu geliştirmek için öncelikle anlamanız gerekir. Doğal davranış tarzınızın; genetik, doğum sırası ve ailenizin sizi yetiştirme tarzı gibi sizin elinizde olmayan koşullar tarafından oluşturulduğunu bilmeniz önemlidir.

Davranışsal bilim terimleri ile davranış tarzınızı anlamak genellikle bir dönüm noktası olmaktadır. Gelişim seanslarında buna sık sık şahit olma fırsatı yakalıyoruz. Bir birey kendini daha iyi anladığında enerji seviyesi çok daha yüksek bir boyuta çıkıyor.

Artık hem kişisel hem kariyer hayatlarında büyük başarılara giden yolu açıkça görebiliyorlar. Davranış tarzınızı ne kadar çabuk anlarsanız, hayatınız boyunca o kadar çok başarı elde edersiniz.

Sahip Çıkın

Artık tarzınızı anladığınıza göre, ona sahip çıkmalısınız! Doğal davranış tarzınıza sahip çıkmak demek, kendinizi olduğunuz gibi kabul etmek demektir. — güçlü yanlarınızı da, zayıf yanlarınızı da. Bu herhangi birinin fikri değil, bilimdir.

Şeffaflık, kişisel tarzınıza sahip çıkmanın getirdiği en iyi faydalardan biridir. Beraber çalıştığımız en etkili liderlerin temel özelliklerinin şeffaflık olduğunu tecrübe ettik. Onların şeffaflığı, iş ortamında daha şeffaf, koçluğa hazır ve yüksek performanslı takımlar oluşmasına zemin hazırlıyordu.

Geliştirin

Doğal davranış tarzınızı anlayıp, ona sahip çıktıysanız, artık onu geliştirmeye hazırsınız. Tarzınızı geliştirmek için teknikler, yaptığınız işe aşık olmak ve o işte en iyi olmak için; doğal tarzınızı hayatınızda tutku duyduğunuz bir şeyin etrafına sarmayı da içerir.

Ayrıca tarzınızı; hem “hard” hem de “soft” yeteneklerinizi iyileştirme odaklı bir gelişme planı yaparak da geliştirebilirsiniz.

Tarzınızı anladığınız zaman, sizin zayıf yanlarınızı tamamlayacak bir takım kurabilirsiniz, bu da takımınızın etkililiğini önemli ölçüde arttıracaktır. İnsanlar, her bir takım bireyinin en iyi değeri takıma nerde ve nasıl getirdiğini anlayan ve takdir eden bir liderle çalışmayı çok severler.

Hayatımın İlk Günü

Kişisel tecrübemden yola çıkarak rahatlıkla söyleyebilirm ki, geriye kalan hayatımın ilk günü doğal davranış tarzımı anladığım gündür.

Şimdi bunun üzerinden tam 10 yıl geçti, ama davranış tarzımı anlamak ve ona sahip çıkmak hayatımdaki tüm ilişkileri değiştirdi. İşimde ve hayatımda doğal davranış tarzımı geliştirmek için stratejilere ve yetenek planlarına sahibim.

Hayatın bir ironisidir ama davranış tarzımızı yaratmamış ya da seçmemiş olsak da, ona sahip çıkmamız gerekmektedir. Davranış tarzınız hakkında bir düşünün. Tarzınız sizi özel ve benzersiz yapan şeydir.

Tarzınızı anlamayı, ona sahip çıkmayı ve onu geliştirmeyi unutmayın. Bunları yapmanız; hem iş hayatınızı hem de kişisel yaşamınızı tatmin edici bir şekilde sürdürmek için oldukça gereklidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku