Blog

ZAMAN USTALIĞINA GİDEN 7 BASİT ADIM

ZAMAN USTALIĞINA GİDEN 7 BASİT ADIM

15 Jul, 2016
By TTI Success Insights Turkiye

Zaman yönetiminde usta olmaya bu haftadan başlayın

Şu anda zamanı nasıl gördüğünüzü anlayabilmek için küçük bir öz-değerlendirme ile başlayalım:

D: Doğru

Y: Yanlış

1. Yapmam gereken işler ya da aktiviteler için ajandamda belli bir tarih ve saat belirlerim ve bu tarih ve saate uyarım. D/Y

2. Her bir aktivitemin ne kadar zaman aldığını ve onlardan nasıl sonuçlar elde ettiğimi en yüksek seviyedeki sonuçlarımla ilişkili olarak takip ederim ve ölçerim. D/Y

3. Bu sene ve önümüzdeki 3 sene içinde neler başarmak istediğim konusunda netim. Ayrıca takımım ve en yakın aile fertlerim de benim ne başarmak istediğim konusunda netler. D/Y

4. Her gün işlerimi ve aktivitelerimi düzgün bir şekilde önceliklendiriyorum. D/Y

5. Başkalarının benden daha iyi yapabileceği işleri doğru insanlara delege etmek konusunda yetenekli olduğum söylendi. D/Y

6. En önemli faaliyetlerime odaklanabiliyorum ve onlara olan odağım kolay kolay dağılmıyor. D/Y

7. Gün içinde yapmam gereken 2 işimi nadiren erteliyorum. D/Y

8. Çok fazla sorumluluk üstlendiğimi nadiren hissediyorum veya düşünüyorum. D/Y

9. Nadiren işler tarafından boğulmuş hissediyorum. D/Y

10. Öncelikli hedeflerime, son derece tatmin edici başarılar elde edebilecek şekilde sürekli olarak ulaşıyorum. D/Y

Peki, test nasıl geçti?

Eğer 2 ya da 3‘den fazla yanlış dediyseniz, zaman yönetiminizi ve zamana bakış açınızı size daha iyi sonuçlar verecek şekilde geliştirmek mümkün.

Steve Jobs’un şirketini kurarken çoğumuzdan fazla zamanı yoktu. Elon Musk’a da bir roket gemisi yapması için daha fazla zaman verilmedi. Warren Buffet milyonluk servetine ulaşırken de bizimle aynı zamanı yaşıyordu, Nelson Mandela’nın yaptığı etkiyi yaratabilmesi için zamanını inanılmaz bir odaklılık ve kesinlikle yönetmek zorundaydı.

Beş çocuğu olan insanlar, bir çocuğu olan ya da hiç olmayanlarla aynı zamanı yaşıyorlar. CEO’lara binlerce çalışanı, müşteriyi ve problemleri yönetmeleri için daha küçük yöneticilerden daha fazla zaman verilmiyor.

Aslında suçlu kim?

Peki öyleyse zamanımızı tasarlamayı neden bu kadar karmaşık hale getiriyoruz? Neden sürekli zamana suç atıyoruz? Zamanın oldukça kötü bir ünü var ve kendini savunmak için bir yöntemi yok. Belki de bu yüzden bir şeyler ters gittiğinde sürekli zamanı suçluyoruz. Çünkü bize cevap veremiyor. Zaman ayağa kalkıp da, “Kendi planlama ve uygulama eksikliğin için neden bana saldırıyorsun?” diyemiyor.

Zamana, biraz zaman verip aslında olanların onun suçu olmadığının farkına varmaya başlamanın zamanı geldi. Ya tecrübe ettiğimiz iyi ya da kötü her sonuç bizim zamanı düzgün bir şekilde tasarlama konusunda yaptıklarımızdan kaynaklanıyorsa? Aslında zamanı nasıl düzgünce kullanacağımızı bilmememizin suçunu yine zamana atıyorsak? Çekiç çivi yerine duvara vurduğunda bu çekicin suçu değildir. Oksijen bir kıvılcımla alev aldığında da bu onun suçu değildir.

Zamanla anlayıp saygı duyabileceğiniz bir ilişki kurmak aslında işin püf noktasıdır. Daha fazla zaman yaratabileceğimizi düşünmeyi bırakmalıyız. Zaman konusunda daha realistik beklentiler içinde olmalıyız. Onu hızlandırıp yavaşlatabileceğimizi düşünmemeliyiz. Biz zamanı kontrol etmiyoruz ve o da bizi kontrol etmiyor. Zaman zamandır. Evrenin bir gerçeği. Zaman konusundaki hislerimiz onun kurallarını ve prensiplerini değiştirmez.

Teslim olun ve kuralları kabul edin

Eğer zamanla daha iyi bir ilişki kurup, onu daha iyi anlamak istiyorsanız, teslim olmalı ve onun kurallarını ve prensiplerini kabul etmelisiniz. İşte zamanın kural ve prensipleri:

- Zaman adildir. Bazen her ne kadar adaletsiz hissettirse de, dünyada hiç kimseye bir gün içinde daha fazla ya da daha az zaman verilmez.

- Zaman ayrım yapmaz. Irk, cinsiyet, yaş, etnik köken, gelir, eğitim geçmişi veya aklınıza bunların dışında gelebilecek, insanlar arasında ayrıma yol açan herhangi bir özellik zamanın hiç umrunda değildir.

- Zaman tutarlıdır. Evet yılda bir kaç milisaniye, ya da yüzyıllar içinde tam bir dakika farklılık gösteriyor olabilir. Ama genel olarak herkesin bir günde 24 saati ve haftada 7 günü var.

- Zaman sizin hislerinizden etkilenmez. Ona küfretmek, onu suçlamak ya da daha fazlasına sahip olmayı istemek onun varoluşunda bir değişikliğe yol açmayacaktır.

Albert Einstein bir keresinde: “Sorunlarımızı, onları yarattığımız zamanki düşünce tarzımızla çözemeyiz.” demiştir. Bu söze karşı çıkacak çok fazla insanla tanışmadım fakat buna rağmen çoğu, arka arkaya aynı sonuçları almalarına rağmen nitelikli insanlardan bilgi alma arayışına girmiyorlar. Bu genel sağduyu olup da genel uygulama olmayan klasik bir örnektir.

Zamanınızı daha iyi tasarlama yolundaki ilk adım bunu en uygun biçimde yapmadığınızı kabul etmektir. Bu sorun değil. Zamanınızı tasarlamak sanattır. Bu konuda mükemmel olmak imkansızdır. Zaman Tasarımı “Kur ve Bırak” mantığıyla yönetmek için çok fazla unsura sahip. Zaman Tasarımı konusunda usta olabilmek için adımları tek tek yerine getirmeli ve bunun yanı sıra işlerin hala yolunda olduğundan emin olmak için sık sık kontrol yapmalısınız.

Bu süreci olabildiğince basit ve kolay hale getirebilmek için, size zaman uzmanlığına giden 7 basit adımı göstererek başlayalım. Bu adımlar en güncel araştırmalara ve son on yıl içindeki binlerce müşteri, kitap, beyin bilimi, makale ve seminerlere dayanarak hazırlanmıştır.

- Birinci Adım. En zengin sonucunuza odaklanın.

- İkinci Adım. Tartışma kapılarınızı yaratın ve onlara sadık kalın.

- Üçüncü Adım. Zaman metabolizmanızı hızlandırın.

- Dördüncü Adım. Zamanızı haritalandırın, ölçün ve gözlemleyin.

- Beşinci Adım. Ertelediklerinizi ya eleyin ya da delege edin.

- Altıncı Adım. Kısa süreli ve yüksek tempolu çalışın.

- Yedinci Adım. Dinlenme ve iyileşme zamanları vazgeçilmeziniz olsun.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku