Blog

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016
By TTI Success Insights

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız?

Bir profesyonel konferansta ya da uzmanlık alanınızla ilgili bir networking grubunda sunum yapıyorsunuz. Bu harika! Sonra, organizatörlerden en korkunç e-postalardan birini aldınız, “Lütfen bize yüksek çözünürlüklü vesikalık fotoğrafınızla birlikte profesyonel biyografinizi gönderin. Ayrıca, lütfen profesyonel biyografinizi 50 kelimenin altında tutunuz.” Çoğu profesyonel bu e-posta’yı alınca paniğe kapılır çünkü bu işin hemen yapılması gerekiyordur ve yapmaları gereken asıl işleri vardır.

Bir profesyonel biyografi genellikle şunlar için gereklidir: kişisel ya da kurumsal web sayfanız, profesyonel rehberinizde bir kayıt, yazdığınız metin veya blog yazıları, sosyal medya hesaplarınız, profesyonel konuşmacı olarak katıldığınız oturumlar, yönetim kurulu başvurularınız ve yazdığınız kitabın “yazar hakkında” bölümü. Bu blog yazısı daha çok oturum konuşmacılığınız için profesyonel biyografı hazırlama hakkında olacak.

Profesyonel biyografinizi markanızın tanıtımını yapan bir pazarlama aracı olarak düşünün. Bir oturum konuşması; potansiyel müşterilere, gelecek zaman stratejik iş ortaklarına ve daha çok oturum konuşmalarına vesile olabilir.

Konuşmacı biyografinizi her zaman profesyonel hayatınızda cezbetmek istediğiniz ve sunumunuza katılacak olan insanlar için yazın.

Sizi sattıran bir profesyonel biyografi yazmak için aşağıdaki 10 ipucunu kullanın:

1. Kendinizi tanıtın. İsminizi, ünvanınızı, şirketinizin adını ve profesyonel hayatınızda ne için tanındığınızı söyleyin. Bu ayrıca en iyi başarınız olabilir.

2. Ne ile tanınıyorsunuz? Uzmanlığınızı ve mevkinizi paylaşın. Bu, her insan için her şey olmaktan çok daha güçlüdür. Uzmanlık alanınızı paylaştığınız zaman, insanlara sizinle iletişime geçmeleri için bir neden verirsiniz. Hedef kitlenizin sizin hakkınızda neler bilmek isteyeceğini aklınızda tutun.

3. En önemli başarılarınızı listeleyin. Başarılarınızı listeledikten sonra, okuyucularınızla ilgililik seviyelerine göre sıralayın. Okuyucu için güvenilirliğinizin artması için sadece iki ya da üç güçlü başarı görmesi yeterli olacaktır. Mümkün olduğunda, aldığınız sonuçların sayısını arttırarak söylediğiniz şeyleri gösterin. Övgülerin arkasındaki insanı göstermeyi düşünün.

4. Hikayeniz. Okuyucularınıza onların ilgisini çekecek ne gibi kişisel ve insancıl detaylar verebilirsiniz? Hayatınızı değiştiren bir an mı yaşadınız? Ya da bulunduğunuz yere çok büyük zorluklarla mı geldiniz? Hiç bir hobiniz ya da gönüllü yaptığınız iş profesyonel imajınızla ilişkili mi? Burada çok dikkatlice seçim yapın, özellikle 50 kelime sınırınız varsa. İyi bir eş, ebeveyn ya da evcil hayvan sahibi olmak hikayenizin önemli bir kısmı olsa da, genişletilmiş kişisel detaylarınızı web sitenizin veya blogunuzun “hakkında” kısmına saklamanız daha iyi olacaktır.

5. İnsanlara size nasıl ulaşacaklarını söyleyin. Web sitenize, hakkında sayfanıza, LinkedIn profilinize ya da özelleştirilmiş varış sayfanıza bir link ekleyin.

6. Güçlü fiiller ve aktif bir ses kullanın. Bunu yapmak odağı katkılarınızın üzerinde tutarak güvenilirlik ve otorite sağlamanızda yardımcı olur.

7. Profesyonel vesikalık fotoğrafınız. Eğer profesyonel bir vesikalığınız yoksa, en kısa zamanda çektirin. Arkadaşlarınızdan ya da iş arkadaşlarınızdan size bir fotoğrafçı önermelerini isteyin. Fotoğrafınız, müşteriniz olabilecek potansiyel katılımcıların sunumunuzu yapmadan önce biyografiniz yoluyla sizinle bağ kurmalarına yardımcı olur.

8.Üçüncü tekil şahısla yazın. Konuşmacı biyografinizi başka birisi sizin hakkınızda konuşuyormuş gibi yazın. “Ben” ifadeleri kullanmayın.

9.Profesyonel biyografinizin üç farklı versiyonunu oluşturun. Taslağınızı hazırladıktan sonra; 50, 100 ve 250 kelimelik olacak şekilde biyografinizin üç farklı versiyonunu oluşturun. Böylece küçük düzeltmelerle, istenen uzunluk ne olursa olsun biyografinizi göndermeye her zaman hazır olursunuz. Kelime limiti olmadığında da, her zaman kısa ve öz biyografinizi kullanın. Bu biyografi daha güçlüdür ve diğer uzun biyografilerin arasında öne çıkar.

10.Biyografinizi eleştirisel bir gözle okuyun. Kendinize, “Bu biyografiyi görsem kendimle tanışmak ister miydim?” “Kendimi konuşurken dinlemek ister miydim?” “Bu bilgi, benden başkaları için de önemli olur mu?” diye sorun. Yapıcı eleştiriler yapmaları için bir kaç arkadaş veya iş arkadaşınıza biyografinizi okutun. Nelerin gereksiz ya da eksik olduğu konusunda onların önerilerine açık olun

.

Kaçınmanız gereken bir kaç şey:

• Jargon ya da moda sözcükler kullanmayın. Biyografinizi kısaltma ve iş dünyası jargonuyla doldurma dürtünüzü bastırın. Bunları kullanmak biyografinizi sadece fazla uzun ve sıkıcı yapar. “İnovatif” gibi moda sözcükler biyografide fazla kullanılmış ve gösterişsiz dururlar. Okuyucunuz biyografinizi kapatır ve okumayı bitirmez.

• Pasif ses kullanmayın. Anlaşılması ve idrak etmesi zordur. Bunun yanı sıra, otoritenizi azaltma eğilimi gösterir. Pasif ses = bir çeşit “geçmiş zaman sıfatı” + olmak.

• Talep edilenden daha uzun bir biyografi göndermeyin. Eğer etkinlik organizatörü sizden 50 kelimelik bir biyografi istediyse, ona 50 kelimelik bir biyografi gönderin. Talep edilenden daha uzun bir biyografi gönderdiğiniz zaman markanızı etkinlik organizatörünün eline bırakmış olursunuz. Doğru uzunlukta biyografi göndererek kontrolu elinizde tutun. Eğer arada kaldıysanız, diğer uzun biyografilerin arasından sıyrılmak için 50 kelimelik biyografinizi gönderin. Az daha güçlüdür.

Profesyonel biyografinizi oluşturmak ve gözden geçirmek için kendinize zaman ayırın. Bir sonraki profesyonel etkinlikte konuşma yaptığınızda kendinize teşekkür edeceksiniz.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku