Blog

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016
By TTI Success Insights

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara yüreklendirici sözlerinizle ulaştığınızı hissetiniz mi? Sizi dinledikten sonra davranışlarını ve çalışma şekillerini değiştirdiler mi?

Ah şu geribildirim! Bir lider olarak temel sorumluluklarınızdan biridir. Bunu çalışanlarınıza vermelisiniz ki, onlar da güçlü ve zayıf yönlerini tanıyıp yaptıkları işte başarılı olsunlar. Bu çok ciddi bir sorumluluktur.

• İyi yapılan bir işe olumlu bir geribildirim vermeniz gerektiğinde, bunun aşırı özgüvene veya kibire yol açmasını istemezsiniz.

• Eleştiri yapma durumunda kaldığınzda ise, bunu ifade etme yönteminize fazlaca dikkat etmeniz gerekir. Bir çalışanı kötü hissettirmek yerine ona daha iyi olması için ilham vermelisiniz.

Denge nerede? Verdiğiniz geri bildirimleri nasıl geliştirirsiniz?

1. Amacınızı belirleyin. Neden geribildirim veriyorsunuz?

Bir çalışanınızı ofisinize çağırdınız. Yüzlerinde bir gülümseme ile odaya girebilirler ama gergin olduklarını biliyorsunuz. Ne beklemeleri gerektiğini bilmiyorlar, bu yüzden siz uzun giriş konuşmanıza devam ettikçe onlar daha da fazla geriliyorlar.

Geribildirimin şu şekilde tanıtımını yapmak yerine:

“Yaptığımız son proje hakkında...Sen halkla ilişkilerden sorumluydun ve sorumlulukların arasında pazarlama ve sosyal medya yönetimi vardı.”

Tamam, tamam, sadede gelin. Sorumluluklarının ne olduğunu biliyorlar ve ne yaptıklarını da biliyorlar. Konuşmaya şunun gibi bir şeyle başlayın:

“Seni bu projede yaptığın iş hakkında konuşmak için çağırdım. Amacım ikimizinde güçlü ve gelişim alanlarını anlaması ve gelecekte daha iyi bir iş çıkarmak...”

Geribildirimin amacında net olun ve her zaman konuşmanın en başında belirtin. Geribildirim her zaman çalışanın davranışlarında değişim ve gelişim olması için yapılır.

2. Onları duyun.

Geribildirim alan bir çalışandan bekleyebileceğiniz en kötü şey ne olabilir? Savunmacı bir tavır. İnsanlar kendi yaptıkları işlere değer verirler. Eğer işlerini eleştiriseniz, onu savunmaya çalışacaklardır. Kişi, ya bakış açısını açıklamaya çalışacak, ya da gözle görülür bir şekilde öfkeli bir yüzle sizi dinlermiş gibi yapacaktır.

Eğer çalışanınızın söyleyeceği bir şey varsa, onları dinleyin. Belki de durum algıladığınızdan daha farklıdır. Belki de önünüzde oturan insan hatalardan tam olarak sorumlu değildir. Belki de onların niyeti iyidir, bu yüzden iki tarafında neyin yanlış gittiğini bulması gerekmektedir.

Eğer konuşmuyorlar fakat yüzlerindeki kızgın ifadeyi görebiliyorsanız, onlara: “İşleri farklı bir şekilde yapma konusunda bana katılıyor musun? Benim önerilerimin iyi olduğunu düşünüyor musun? Sen çözüm olarak ne öneriyorsun?” diye sorun.

Unutmayın: Geribildirim tek taraflı fikirlerin sunulması değildir. Karşılıklı iletişim şeklinde yapılmalıdır.

3. Zamanlama her şeydir!

“Bu projede yaptığın işi beğenmedim. Geçen seferkiyle aynı hataları yapmışsın”

Bir dakika, ne? Geçen sefer neden söylemediniz? Unutmayın: ne kadar erken geribildirim verirseniz, herkes için o kadar iyi olur. İlk olarak, çalışanlarınız sadece işleri hakkında ne düşündüğünüzü öğrenmek için günlerce ya da saatlerce beklemeyi sevmezler. Zamansız geribildirimler, etkisiz liderliğe neden olan büyük bir sorundur.

Olabildiğince sık bir şekilde geribildirim verin. Her seferinde çalışanlarınızı odanıza çağırmak zorunda değilsiniz; tasdik, eleştiri ya da öneri işlevini gören kısa ve öz sözler söyleyebilirsiniz. Onların devam eden performanslarına değer verirseniz, ortaya daha iyi bir iş çıkartacaklardır.

Net ve zamanlı yapılan bir geribildirim iki yönlü iletişim için zaman bırakacaktır – bu başarının tarifidir. İşte size hatırlanması gereken en önemli işe yarar bilgiler:

• Çok spesifik geribildirimler verin ve çalışanlarınıza davranışlarını neden değiştirmeleri gerektiğini açıklayın. Amacı netleştirin!

• Onların fikirlerini alın. Eğer geribildiriminize katılmıyorlarsa, onları dinleyin.

• Geribildiriminiz sorgulanan davranışla bağlantılı olmalıdır. Geribildirimin en güçlüsü olabilen en yakın zamanda yaptığınızdır.

Şimdi derin bir nefes alın. Bugün geribildirim vermeye hazır mısınız?

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku