Blog

KIRMIZI BİRİ İLE PROBLEM NASIL ÇÖZÜLÜR?

KIRMIZI BİRİ İLE PROBLEM NASIL ÇÖZÜLÜR?

29 Oct, 2015
By TTI Success Insights Turkiye

DISC dilinde kırmızı renk ile gösterilen Dominance(Hakimiyet) faktörünü kısaca değerlendirirsek:

Kelimeler/Ses Tonu: Tüm işlerde yol göstericidir ve sonuca götürür. Rekabetçidir. Güçlü fikirler sunar. Katı, gerçekçi ve mantıklıdır. Verim ve sonuç odaklıdır.

Örnek: “Çok açıktır ki; belirlenen tarihte işleri bitiremezsek, bu yıl pazar payımız %20 kayıp olacaktır.”

Strateji: Kazanç/kazanma en birinci önceliktir. Meydan okuyan bireylerdir ve kurallara açıktır, eğer konuyu çözüme kavuşturacaksa… Baskı ve stres ortamında resmi bir tutum sergiler. Her zaman hedefe ulaşmak için çalışır.

Örnek: “5 yıldır aynı Pazarlama Uzmanı ile çalışıyoruz, T-7 serisi’nde neden başarısızlığa uğradığımızı şimdi anlıyorum; öncelikle satış sahasında değiliz ve aciliyet hissimiz çok zayıf. İyileştirmeye gitmek için nasıl bir yol izleyeceğiz?”

“Dominance” Bir Kimse İle Bir Arada Problem Çözerken Rahat Ol!

Artık tarzını biliyorsun, başlayabilirsin…

Strateji: “D” neler ister artık biliyorsun. Görevlerini yerine getir. Aynı fikirde değilsen, duygularla hareket etmek yerine, gerçekleri sorgula. Planlı ol. Anahtar ipuçlarını özetle. Net ol.

Örnek: “Ne düşündüğünü anlıyorum, ilk ürünler ikinci çeyrekte tükendiyse, pazar lideri olarak bizim görevimiz ürünleri güncellemektir.”

Kelimeler/Ses Tonu: Güçlü, iddialı ve net ol. Hedeflerine sadık kal. Dengeyi sağla, diğer yandan karşı tarafın zamanını boşa harcadığında zayıf, yetersiz görüleceksin.

Örnek: “CEO ile görüştüm ve oldukça zeki biri, benim fikirlerim kendisinin öncelik listesinin en üstünde değil. Belki sen kendisini ikna edebilirisin pazar payımızdaki iyileştirmeler için.”

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku