Blog

İŞ TANIMLARI BİRÇOK ÇALIŞAN İÇİN NET DEĞİL

İŞ TANIMLARI BİRÇOK ÇALIŞAN İÇİN NET DEĞİL

12 Feb, 2016
By By TTI Success Insights Turkiye

Ne yapıyorsun? Oldukça basit bir soru fakat birçok çalışan için cevaplanması da bir o kadar zor. Gallup’un yapmış a-olduğu araştırmaya göre, çalışanların sadece yarısı, iş yerinde onlardan ne beklendiğini anlıyor. Bununla birlikte yöneticilerinin de sorumluluk alanlarının kendilerine net anlatılmadığını düşünüyorlar. Ayrıca araştırma sonuçları gösteriyor ki, yöneticilier de işin kendilerinden ne beklediklerini anlamamak konusunda çalışanlarla eşit durumdalar.

Bununla beraber netlik, iyi yazılmış bir görev tanımdan daha iyidir. Gallup’un araştırmacıları, dünyanın her yerindeki verileri incereleyerek, şirketin misyon ve vizyonu ile çalışanların yaptıkları işin birbirleri ile uyumunu nasıl anladıklarını buldular. Yöneticilerin çalışanların işlerini anlayabilmeleri için yapmaları gereken 3 şey vardır: çalışanlarına işlerini önceliklendirmede yardımcı olmak, performanslarını takip etmek, çalışanların herhangi bir soru veya endişelerine cevap verebilmek için kendilerini ulaşılabilir kılmak.

Bu eylemlerin her biri, daha iyi bir performansını çıktıları ile ilişkilidir. Örneğin, Gallup, beklentilerin açıklığı iş yerinde verimliliği %10, güvenliği ise %20 artırdığını ortaya koydu. Ayrıca, yöneticiler bu üç maddeyi ne kadar iyi yerine getirirse, çalışanların birbilerine ve iş yerine bağlılığı da o derece artar. Önceliklerini planlamada çalışanlarına yardımcı olan yöneticiler, çalışanların %38 daha fazla bağlılık sağladıklarını gözlemlemişlerdir.

Çalışanlar kendilerinden ne beklendiğini tam olarak anlayamadıklarında, performans hedeflerine ulaşmaları da zordur. Beklentileri açıkça anlatan yöneticiler, daha iyi performans üreten çalışanlarla birlikte uzun süre sonuç üretirler.

Gelin TTI Success Insights “İş Tanımlama Çalıştayı” ile daha sistematik ve düzenli bir çalışma ortamı yaratalım.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku