Blog

ETKİLİ BİR İŞYERİ İLETİŞİM MODELİ YARATABİLMEK İÇİN 4 TREND

ETKİLİ BİR İŞYERİ İLETİŞİM MODELİ YARATABİLMEK İÇİN 4 TREND

24 Jun, 2016
By TTI Success Insights Turkiye

İşyeri iletişimindeki zorlukları nasıl yönetebilirsiniz?

İşyerinde iletişim çok ama çok değişti, ve hızlıca da değişmeye devam ediyor. Neden mi? Teknoloji, pazar yeri, ve kültürel değişimler gibi bir sürü nedeni var. Sadece 20 yıl önce ne cep telefonumuz, ne de çalışabileceğimiz bilgisayarlarımız vardı.

İnsanlar mektup yazmak ya da yüzyüze buluşmak gibi geleneksel yollarla iletişim kuruyorlardı. Ama şu anda; bilgiyi aktarmanın en hızlı ve en etkili yolu oldukları için, mail ve cep telefonu görüşmeleri işyeri iletişimine hükmediyorlar.

1. Trend: İşyerinde Birden Fazla İletişim Aracı

Zamane çalışanı mail göndermek için sadece dizüstü bilgisayarını değil, ayrıca tablet ve cep telefonunu da kullanıyor. Usamp Research’ün, idari birimler seviyesinden CEO seviyesine kadar çalışan 508 kişiye yaptığı yeni bir araştırmada, çalışanların %85’inin birden fazla iletişim aracı kullandığı tespit edilmiştir.

İstatistikler sizi şaşırtabilir, işte bir bilgi daha: Çalışanların %32’si, iş amaçlı 3 veya daha fazla iletişim aracı kullanıyor. Aslında, çok da mantık dışı değil. Sonuçta cevap verilecek binlerce mail ve aynı anda konuşulacak çok fazla şey var.

2. Trend: Özgürlüğe Duyulan İhtiyaç

Çalışanların özgürlüğe duydukları ihtiyaç gün be gün artıyor. Bu da demek oluyor ki işverenler, çalışanlarını rahat hissettirmek ve onlara dengeli bir iş yaşamı sunmak durumundalar.

Her sabah 8’de iş yerinde olmak yerine, modern çalışan aldığı işleri kendine en uygun zamanda yapıyor...Bu sabah da olabilir, öğlen de, akşam da. Bir çalışan için zaman fark etmiyor. İş yapıldığı sürece, çalışan için bir sorun olmuyor.

Teknoloji, şirketlere sağlam ve fonksiyonel iletişim rutini kurmada yardımcı olması gereken akıllı alet ve cihazlarla bu iletişim trendini desteklemektedir. Eğer çalışanınıza özgürlük ve verimli iletişim sağlarsanız, işleriniz birden bire fazlaca artacaktır.

3. Trend: Anlık İletişim

Öncelikle bu terimi bir açıklayalım. Anlık iletişim bir bilginin anında ulaştırılması veya bilgiye anında ulaşılması durumudur. Örneğin, e-mail veya kısa mesaj anllık iletişimin bazı türleridir. Bir e-mail ya da kısa mesaj elinize ulaştığından anında açıp içlerindeki bilgiye ulaşabilirsiniz.

Sesli mesajlar anlık iletişimin bir parçası değildirler, onlardaki bilgiye ulaşmak için telefonu açmalı ve söylenenleri dikkatlice dinlemelisiniz. Asıl ihtiyacınız olan bilgiye ulaşmanız dakikalarınızı alabilir. Halbuki kısa mesajı okurken, mesaja göz gezdirip ilgile bilgiye daha çabuk ulaşabilirsiniz.

Büyük şirketlerde anlık iletişim oldukça önemlidir. Yüzlerce çalışanınız olduğunda, başka bir iletişim yoluyla hepsine ulaşmanız çok zordur. Aslına bakarsanız, Usamp Research’in yaptığı aynı araştırma göstermiştir ki, çalışanların %82’si bilgilendirilmek için sesli mesaj çeşitleri yerine kısa mesajı tercih ediyorlar. Bu oldukça fazla bir yüzde sizce de öyle değil mi?

4. Trend: Şirket İçi İletişim Yazılımları

Bazı şirketler dahili iletişimlerini çeşitli iş hizmetleri kullanarak kendilerine göre ayarlamayı tercih ediyorlar. Bu hizmetler, çalışanlar ve yönetim kadrosu arasında, çok iyi bir iletişim, geri bildirim ve organizasyon oluşmasını sağlıyorlar. Şirketin liderleri, yönetim kadrosu ve çalışanlar arasında bir bağ oluşturuyorlar. Yöneticiler ve çalışanlar arasında iletişim için haftalık iş kontrollerini otomatiğe alan bir yazılım kullanıldığında, şirket tüm biten görevlerin kaydını tutup, onları takip edebiliyor.

Sonuç

Eğer işyerinde bir liderlik konumunda iseniz, bu konulara mutlaka önem vermeniz gerekir. İletişim sadece insanlar arasında bir ağ oluşturmanın en temel yolu değil, ayrıca bir şirketin elinde bulundurması gereken en önemli niteliktir. Çalışanlarınızla iletişim kurmak için yeni ve inovatif yollara başvurmayı ya da tamamen bu bakış açısını görmezden gelmeyi seçmek tamamen size kalmış. İzlemeniz gereken yol, çalışanlarınızın ihtiyaçlarını anlamak ve onlara bu ihtiyaçlarını karşılamarı için fırsatlar sunmak olmalıdır. İletişim konusunu görmezden gelirseniz, şirketinizin yavaş yavaş yok oluşuna tanık olursunuz.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku