Blog

DEĞERLENDİRME ARACI KULLANANLARIN YAPTIĞI 5 HATA

DEĞERLENDİRME ARACI KULLANANLARIN YAPTIĞI 5 HATA

20 Jul, 2016
By Bill J Bonnstetter

Bir koç, danışman ya da eğitmen çalıştıkları kişiye bir değerlendirme aracı verdiklerinde, geri bildirim pozitif değişim için hayat değiştiren bir katalizor olmak yerine sadece etkinlik olarak kalıyor.

Bunun nedeni, insanların değerlendirme araçları ile ne yapmaları gerektiğini bilmemeleri. Değerlendirmenin kesinliği, sunduğu bilgi ve samimiliği karşısında şaşkına dönüyorlar. Sıklıkla değerlendirmeyi veren kişi, insanlara bu güçlü bilgiyi nasıl kullanacakları konusunda yeterli bilgiyi vermiyorlar.

Bu nedenle değerlendirme bir dosyanın içinde bir çekmeceye konup unutuluyor. Bu çok büyük bir kayıp fırsat!

Değerlendirme aracı kullanan koçlar, danışmanlar ve eğitmenler çalıştıkları insanların değerlendirmenin anlamını ve içeriğini görmelerini sağlamakla ve değerlendirmenin dilini hayata uygulamaları için onlara fırsatlar sunmakla yükümlüdürler.

İşte değerlendirme aracı kullananların yaptığı 5 hata:

1. Bir değerlendirme aracını her durumda kullanıyorlar.

İş dünyasının her alanında değerlendirme araçlarının etkisi gün be gün artıyor. Ama sık sık, değerlendirme aracı kullanan insanlar tüm problemlerini çözmek için aynı aracı – genellikle DISC’i – tekrar tekrar kullanıyorlar. Halbuki farklı durumları değerlendirmek için farklı araçlar kullanılmalıdır. Örneğin bir lider işten kopuşların kaynağını tam olarak tespit edemiyorsa, ona DISC’in yanısıra 12 İtici Güç (Motivatörler) ve Stress Quotient™ testlerini öneririz ki çözülmesi gereken sorunları ortaya çıkarabilsin. Bir değerlendirme aracı tüm durumlara uygun değildir.

2. Değerlendirmenin sağladığı bilgiyi ilerleme ve gelişme için kullanamıyorlar

.

Değerlendirme aracının sağladığı bilgi hayatlarının içine girmek yerine bir dosyanın içine giriyor. Değerlendirmeler genellikle iş ortamında kullanılsa da, kendiniz hakkında öğrendiğiniz bilgileri ilişkilerinizde, karar vermede ve hayatın başka alanlarında kullanabilirsiniz. Davranış stilinizi ve nasıl iletişim kurmak istedeğinizi bilmek toplantılarda ve eşinizle olan konuşmalarınızda oldukça faydalı olacaktır. Değerlendirme araçları hayatınızın tamamı içindir, sadece işiniz için değil. Hayatınızın her alanında uygulayın.

3. Sadece bir önergeye takılı kalıp değerlendirmenin geri kalanını önemsiz kılıyorlar.

Kişilere ve şirketlere geri bildirim verdiğim onca yıl içinde, bu olayı bin kere gördüm. Değerlendirmede çoğu nötr, pozitif ya da yapıcı eleştiri olan çok çeşitli kişiselleştirilmiş önergeler bulunmasına rağmen, insanlar en kritik önergeye odaklanmaya eğilimli oluyorlar. Üzerine bu önergeyi saplantı haline getirip, raporun geri kalanının sunduğu bilgiyi önemsizleştirmiş oluyorlar. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız, kişinin bu konuya dikkatini çekin. Takıldıkları kritik önerge etrafındaki pozitif önergelerin bir kalemle altını çizmelerini sağlayın. Dikkatlerini, bu eleştirinin belirli durumlarda nasıl bir pozitif olacağı konusuna odaklamalarına yardımcı olun. Beyinlerimizin doğal çalışma prensibinin değerlendirmedeki negatifleri sürekli tekrar etmesine ve pozitifleri ise göz ardı etmesine izin vermeyin.

4. Bilgileri kendilerine saklıyorlar.

Genelde bu hata, 3. Hatayı takiben meydana çıkıyor. Değerlendirme araçları paylaşmak için yapılmıştır! Kendimiz hakkında öğrendiğimiz bilgileri başkalarıyla paylaşmak çok önemlidir. Nasıl yaptığınız tamamen size kalmış. İşte size bazı seçenekler: değerlendirme aracını; diğer davranış tarzlarıyla olan iletişiminizi geliştirmek için, temel motivatörlerinizi işinizi tatmin edecek şekilde yeniden şekillendirmek için, ya da az gelişmiş becerilerinizi geliştirmek için kullanın. Ve bir değerlendirme alır almaz - alıp çekmeceye koymadan önce - , eşinizle, mentörünüzle hatta takım arkadaşlarınızla paylaşın.

5. Farklılıkları takdir etmiyorlar.

Hayat; birbirimizin farklılıklarını takdir etmek ve bu farklılıklarla birlikte nasıl iyi ilişkiler kurabileceğimizi anlamak, bizden farklı insanlarla empati kurmak ve o insanları takdir etmekten ibarettir. Bazen size odaklanan bir değerlendirme ile karşılaştığınızda, bu değerlendirmeyi başkalarının davranış stillerini, onları neyi motive ettiğini ve becerilerinin ne olduğunu takdir etmek için kullanma fikri aklınıza gelmeyebilir. Hepimiz farklıyız! Bu pozitif bir şeydir; çünkü işi ve hayatı ilginç kılmanın yanında işbirliği ve inovasyon olasılıklarını oldukça fazlalaştırır.

Bilgi; onu işe, hayata ve ilişkilerimize uygulayabildiğimiz kadar güçlüdür. Bu güç, değerlendirmeden çıkan rapor hakkında aldığınız ilk geribildirim sırasında oraya çıkar. Ama bu yolculuğunuzun sonu değil, başlangıcıdır.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku