Blog

DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN SOSYAL BECERİLERİ GELİŞTİRECEK 4 ETKİLİ YOL

DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN SOSYAL BECERİLERİ GELİŞTİRECEK 4 ETKİLİ YOL

04 Mar, 2016
By By TTI Success Insights Turkiye

Zihin yapınız kötü alışkanlıklardan kurtulmanıza yardımcı olacak.

Günümüzde, pek çok insan sosyal becerilerini geliştirmek için zaman harcamıyor. Metin mesajlarına ve kısa e-mail’lara alışkınız – bu tür etkileşimler sosyal becerilerin gelişmesine bir katkı sağlamıyor.

Genel olarak, sadece bilgi almak istiyoruz ve hemen istiyoruz. Ayaküstü konuşmalar ya da karşımızdaki kişinin gününün nası geçtiğini öğrenmeye vaktimiz yok.

İster inanın, ister inanmayın; sosyal beceriler iş hayatında çok değerlidir.

Bir yönetici soğuk ve sert göründüğünde, çalışanlar da aynı şekilde yaklaşım sergileyeceklerdir. Bu tür kişisel bağlantılar, takımınızın işine karşı heyecan duymasını sağlar. İş yerinde sosyal ilişkiler nasıl gelişir?

Sosyal becerileriniz geliştirmek için yeterli zamanınız yok ise, kötü alışkanlıklarınıza karşı, bir daha yapmamak üzere, zihin yapınızı değiştirebilirsiniz.

Ek olarak, bilinçli şekilde iletişim kurmak ve eyleme geçmek zorunda olacaksınız.

Aşağıda, iş hayatında başarılı olmak için ihtiyacınız olacak en önemli sosyal beceri yöntemleri yer almaktadır.

1. Yüz yüze iletişim kurun. İletişimin başlıca ögelerini oluşturan mesajlar, yazışmalar, e-mail’lar gelişim sağlayacak asıl konuşma araçları değildir. Bunlar, yüz yüze iletişimin ardından gerçekleşen konuşma akışlarıdır. Sosyal becerileri geliştirirken, başkaları ile konuşmayı da öğrenmeniz gerekmektedir.

2. Dinleme yeteneğinizi geliştirin. Ne söylediğinizden ziyade beyninizde neyin canladığı daha önemlidir. Diğer insanları doğrudan dinlemelisiniz. Konuşma boyunca ne söylediklerini tanımlamaya çalışın. Takım çalışmaları veya müşteri memnuniyetinin daimiliği açısından çok önemlidir.

3. Bilinçli olarak sohbetler açın. Bu günlerde iletişim oldukça gündemde. Aklınıza bir şey geldiğinde, mesaj çekin, paylaşımlarınızı güncelleyin ya da fikirlerinizi hızlıca söyleyin. Sohbetiniz esnasında anlatılanlara vurgu yapmak için önemlidir. Karşınızdaki kişi için de sohbetin gidişatına karşı duyarlı olun.

4. Pozitif bir tutum sergileyin. Birçok insan sosyal medya hesaplarında yaşamlarında karşılaştıkları olumsuz durumları da paylaşmaktadır. Birçok olumsuz yorum yapıyoruz ve okuyoruz. Olumsuz bir tavır sergilemek yerine, bunu pozitife çevirin. İşinize ve hayatınızda olup bitenlere karşı pozitif olun.

Kendi Sosyal becerilerinizi ve takımızının yeteneklerini geliştirmeniz için yapabileceğiniz birkaç önemli noktaya yer verdik.

Bu konuda eylem planı oluşturmak ve farklı davranış tarzlarına karşı nasıl iletişim kurmanız gerektiğini öğrenmek için TTI Success Insights araçlarından faydalanabilirsiniz.

Merak ettiklerini, öğrenmek istediklerinizi bize yazın, çözümlerimiz ile size ilişkilerinizde eşlik edelim.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku