Blog

ÇALIŞANI ELDE TUTMANIN (ASLINDA ÇOK DA GİZLİ OLMAYAN) SIRLARI

ÇALIŞANI ELDE TUTMANIN (ASLINDA ÇOK DA GİZLİ OLMAYAN) SIRLARI

17 Jun, 2016
By TTI Success Insights Turkiye

Bir tane teknoloji firmasından işe alım ve kültür hakkında neler öğrenebiliriz?

İyi bir çalışanı elde tutma yüzdesi bir çok şeyin göstergesidir: sağlam br kültür, güçlü liderlik ve tutumlu işgücü. Ama bu yüzdeye kadar çıkabilmenin sırları nelerdir?

Belki de ortada bir sır yoktur. Sadece şirketlerin kabul etmekte güçlük çektikleri bazı saklı gerçekler vardır.

FirstRound.com’da son zamanlarda yazılan bir makaleye göre Silikon vadisinde bulunan Location Labs isimli bir teknoloji şirketinin çalışanı elde tutma yüzdesi %95. Sürekli değişen ve her şeyin hızlı olduğu bir yenilikçilik dünyasına göre oldukça yüksek bir yüzde.

Hayır, çalışanlarını mutlu etmenin sırlarının büyücülükle hiçbir ilgisi yok. Bu sırlar her firmanın öğrenmesi ve uygulaması gereken dersler. Aşağıda konuyla ilgili maddeler bulunmaktadır:

Sır 1: İşe Alımlara Yatırım Yapın: Başarılı bir firmanın gücü her zaman neredeyse ilk olarak işe alımların kalitesinden gelir. Location Labs bunu biliyor gibi görünüyor; çünkü iş tanımına çok fazla önem verip üzerinde duruyorlar ve iş görüşmelerini de yeteneklere göre değil, değerlere göre yapıyorlar. İşe alımlarını daha da güçlendirebilecek bir yöntem de her işi değerlendirmeye almaktır. Bir iş değerlendirme sistemi kullanarak, firmalar pozisyon için gereken ana sorumlulukları, üstün performans için gerekli yetenekleri ve o pozisyonda en iyi sonuçları ortaya koyacak davranış ve itici güçleri belirleyebilirler.

Sır 2: Gizli Yetenekleri Arayın: Location Labs yüksek çalışanı elde tutma yüzdesi için adeta taşlıkta elmas arıyorlar. Bunu iş görüşmesi sırasında insanlarla kişisel hayatlarındaki zorlukları ve bu zoruklarla nasıl başa çıktıklarını konuşarak yapıyorlar.

Taşlıkta elmas bulmak her zaman iş görüşmesi sırasında olmak zorunda değil. Bu yüzden biz çalışanın işe uyumunu her zaman destekliyoruz – bir kişi şirket için mükemmel bir çalışan olabilir ama o şirket içinde yanlış bir pozisyonda olabilir. Yıllarca bir şirkette çalıştıktan sonra departman değiştirip, davranışlarına, itici güçlerine ve yeteneklerine çok daha iyi uyan işe çok büyük başarılarla geçen çalışan örneklerini sayısız defa gördük.

Sır 3: Topluluk gibi bir kültür yaratın: Bu; ortalama bir kişinin evde geçirdiğinden çok işte vakit geçirdiğini düşündüğümüzde, sağlıklı bir çalışanı elde tutma yüzdesi için oldukça basit bir madde. Şirket yemekleri harika olabilir, ama çalışanların asıl istedikleri şirkete kattıkları için ödüllendirilmek ve yine katkıları sayesinde onaylanmak, açık bir iletişim ve kendilerini her gün azimli hissedebilecekleri bir iştir.

Location Labs’in uyguladığı kurallara tamamen sağduyu diyebilirz, buna rağmen bir sürü şirket çalışanı elde tutmak için en iyi yöntem olan bu maddeleri uygulayamyor. Peki neden? Çünkü ilk seferinde doğru yeteneği keşfetmenin ve kötü işe alımlardan kaçınmanın sonuç olarak ne kadar önemli olduğu konusunda yeterli eğitime sahip değiller.

Sonuç olarak, çalışanı elde tutmanın sırrı ilk seferde daha maaş çekini uzatmadan önce doğru seçimi yapmaktır. Kötü işe alımların zararları ve ilk seferinde doğru işe alım yapmak konularında bilgi sahibi olmak için: www.ttisi.com.tr sayfasını ziyaret ediniz.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku