Blog

BAŞARI GETİREN GÜNLÜK 8 ALIŞKANLIK

BAŞARI GETİREN GÜNLÜK 8 ALIŞKANLIK

27 May, 2016
By TTI Success Insights Türkiye

Günlük alışkanlıklarınız başarınıza engel mi oluyor? Kötü bir alışkanlığınızdan vazgeçip yerine yeni bir alışkanlık kazanmak sizi daha büyük başarılara, daha iyi bir etkiye ve kişisel olarak tatmin olma hissine doğru sürükleyecektir.

Sabah Saatleri İçin Enerji Sağlayın

Sabah geçirdiğiniz değerli vakitinizi kapıdan çıkmak için acele ederek mi harcıyorsunuz? Eğer öyleyse sizi güne zihinsel ve fiziksel olarak hazırlayacak zamanı çöpe atıyorsunuz demektir. Gün içinde odaklanma ve özgüven sağlamak için sabahları 15 dakikanızı kendinize enerji toplamaya ayırın. Yürümek, meditasyon yapmak, sessizce oturmak ya da günlük işlerinizi önceliklendirmek. Birini seçin ve bunu alışkanlık haline getirin.

Büyük İşlerinize Önem Verin, Küçük Zaman Çalıcılara Takılmayın

Gün içinde bitmesi gereken en önemli 3 işinizi bir öncelik sırasına koyun. Küçük detaylara takılıp çıkmaza girmeyin. Sürekli e-postalarınıza bakarak vakit öldürmeyin ya da sosyal medyaya takılarak asıl amacınızdan sapmayın. İnternet için belirli bir zaman ayırın. Programınızın yöneticisi siz olun.

Delege Edin

Yapılması gereken her işte büyüme ve gelişme fırsatlarını değerlendirin ve bu işleri devredin. Başkalarına devredebileceğiniz ve devretmeniz gereken işler üzerinde çalışmak, sizin o işleri daha iyi yapabileceğinize inandığınızın bir işaretidir. Eğer böyle düşünüyorsanız, takımınız nasıl büyür? Siz delege edebileceğiniz işlerle uğraşmakla vakit kaybederseniz, takıma liderlik etmek ve vizyonu belirmek için boş vakit nasıl bulursunuz?

Başarısızlık Hissini Üzerinizden Atın

İşlerinizde bir aksaklık yaşadığınız zaman, üzerinizden başarısızlık hissini atın ve devam edin. Bu hissin enerjinizi ve odağınızı azaltmasına izin vermeyin. Tüm başarılı insanlar bir şeyde –hatta genelde bir çok şeyde- başarısız olmuşlardır.

Zaman Yönetimi ile Ertelemenin Üstesinden Gelin

Erteleme özgüven eksikliğinin veya yanlış yapma korkusunun işareti olabilir. Bir işe başlarken sizi yavaşlatır çünkü iş planının kusursuz olduğundan emin olmak istersiniz. Hangi işleri ertelediğinizin farkına varın ve zaman yönetimine odaklanın.

Zorlu Konuşmalara Kucak Açın

Zorlu konuşmalar ilişkilerin zenginleşmesine ve bu ilişkilerin açıklık ve berraklık kazanmasına yardımcı olur. Bu konuşmalardan kaçınmak problemleri çözmez, tam tersine problemlerin içten içe büyümesine neden olur.

Minnettarlık Gösterin

Hiç kimse tek başına başarılı olamaz. Etrafınızdaki insanlara teşekkür edin ve bunu gülümseyerek yapın. Araştırmalar bunu yapmanın size ve etrafınızdakilere pozitif enerji verdiğini ve oldukça yararlı olduğunu göstermiştir.

Konsantrasyonunuzu İçinize Odaklayın

Gerçek mutluluk içinizdedir ve dışsal durumlardan kaynaklanmaz. Zor zamanlarda bile minnettarlık duyuyor musunuz? Dışarıya pozitifi mi yoksa negatifi mi yansıtıyorsunuz? Optimistik olmayı öğrenebildiniz mi? Winston Churchill : “Bir pesimist her fırsatta zorlukları, bir optimist ise her zorlukta fırsatları görür.” demiştir.

Kötü bir alışkanlığınızı yenmenin en iyi yolu onu yeni bir alışkanlıkla değiştirmektir. İşte size bir görev: Gün içinde yaptığınız kötü bir alışkanlığınızı belirlemek için zaman ayırın ve onu daha iyi bir alışkanlıkla değiştirin.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku