Blog

ANLAMAK İSTER MİSİNİZ?

ANLAMAK İSTER MİSİNİZ?

01 Jul, 2016
By TTI Success Insights Turkiye

Hep konuşuyoruz. Hafta sonlarında, iş dışı zamanlarda bir araya geliyor çalıştığımız yerlerle başlıyor, yöneticilerimizden ve iş arkadaşlarımızdan çıkıyor, yakınıyor, yakınıyoruz. Anlaşılmamak bizi daha da yıkıyor.

Pek güzel de bir soru kendisini belli ediveriyor:

“Onları anlamak için biz ne yapıyoruz?”

Daniel Goleman, bir CEO’nun kendisine, insanların dünyayı nasıl gördüklerini anlamak istediğini söylediğini belirtiyor. “Dünya her insan için farklıdır. İnsanların herhangi birşey ile ilgili düşünme şekilleri, neyin onlar için önemli olduğu ve dünyalarını nasıl oluşturduklarını görmek beni etkiliyor.” şeklinde devam ediyormuş.

Dünya üzerinde böyle kaç tane CEO var bilemeyiz ama bildiğimiz şey bu düşüncelerin kişileri harekete geçireceği. Diğer insanların gerçeklikleri ile ilgili hepimizde bulunan bu doğal merak durumuna, dünyayı başkalarının gözünden görme yeteneği yani “bilişsel empati” diyebiliyoruz. Zihinden zihine, başka insanların düşüncelerinin nasıl çalıştığı ile ilgili bilgi sahibi olma yolu olarak da anlayabiliyoruz.

Bu şekilde bir insana antenlerimizi ayarladığımızda sadece onu anlamakla kalmıyoruz, onunla iletişime geçme şansına sahip oluyor, onun en önem verdiği şeylerin neler olduğunu, hatta o kişiye karşı hangi kelimeleri kullanıp kullanmamamız gerektiğini bile anlayabiliyoruz. Burada bir soru daha kendini belli ediyor :

Empatiyi devreye nasıl sokacağız ve/veya bu ayarı nasıl yapacağız?

Endişeye gerek yok, işimizi kolaylaştıracak araçlarımız çoktandır var. TriMetrix sistemi ile etrafımızda olup biteni anlamak, anlamlandırmak, başkalarının gözünden görmek ve doğru karşılığı verebilmek için fırsat elimizin tam da altında duruyor.

TriMetrix Sistemi; işin talep ettiği ile insanın sahip olduklarını, davranış, kişinin bu davranışı yapmasına neden olan itici güçler ve kişisel yetenekler olarak üç boyutta analiz ederek, işin gerekliliklerini ve kişinin bu gereklilikler karşısında bulunduğu noktayı, farklı İnsan Kaynakları uygulamalarına ve ihtiyaçlarına hizmet edecek şekilde resmediyor.

TriMetrix Sistemi içinde hayata geçirilen adımlar ve elde edilen çıktılar, uygulama kapsamı dışında da kurumun farklı gelişim süreçlerine uzun vadede girdi oluşturacakları için; kurum geneline hizmet eden bütünsel ve ayrıcalıklı bir araç olarak değerlendirmek uygun görünüyor. TriMetrix’in sonuçlarının kimlere faydası var?

Yöneticilerden başlıyoruz. Çalışanlarının ve kendilerinin Trimetrix rapor sonuçlarını bilen yöneticiler, çalışanların dünyalarını onların gözünden görebildiği ve kendi davranışlarını da uyarlayabildikleri için onlarla doğru ilişki kuruyor ve onlardan beklenilenin üzerinde performans elde etmeyi beceriyorlar. Çalışanlar kendi aralarında yaptıkları konuşmalarda onların ne kadar iyi yöneticiler olduğunu tekrarlayıp duruyor. Ekibindeki çalışanlar hayatlarından memnunken, diğerleri “Keşke onun ekibinde çalışsaydım” diye hayıflanıyor.

Çalışanlar da TriMetrix sayesinde ekip liderlerinin gözüyle dünyayı görme şansına sahip oluyor. Doğru ilişki kurmaları ve iş üretmeleri sonucunda, herkesin çalışmak isteyecekleri çalışanlar olarak parlıyor. Sahiden de böyle bir kurumda çalışmayı kim istemez?

Bu bir süreç. Üzerinde çalışılması, özveri gösterilmesi ve bağlılıkla çaba sarfedilmesi gereken bir süreç. Sonundaki ödül büyük. Haftaiçi işyerinde olduğu kadar haftasonları iş dışı zamanlarınızı da yakınmadan, arkadaşlarınızla mutlu şekilde geçirmek istemez misiniz?

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku