Blog

KÖTÜ DAVRANIŞLAR İÇİN DEĞERLENDİRME TEMELLİ STRATEJİLER

KÖTÜ DAVRANIŞLAR İÇİN DEĞERLENDİRME TEMELLİ STRATEJİLER

10 Jun, 2016
By By TTI Success Insights Turkiye

Çoklu-Bilim Yaklaşımı Kötü Davranışın Özünü Ortaya Çıkarıyor

Ofiste herkese bulaşıp firmada genel sağlığı etkileyen tek şey bulaşıcı, mikrobik hastalıklar değildir. Kötü davranışlar da bunun aynısını yapar.

Kötü çalışan davranışı; bir virüs gibi yayılıp, bu davranışdan etkilenmemek için tedbirler alan en dikkatli kişileri bile etkisi altına alabilir.

Agresiflik, narsistlik, dürüst olmama ve pasiflik gibi bazı temek uygunsuz davranışlar liderlerle olan ilişkileri yıpratabilirler. Ama, her şeyden çok, bu tutum ve davranışlar takımların işleyişlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve iş bitirme becerilerini etkileyebilirler.

Peki, liderler nasıl bir kişinin kötü davranışının diğer takım üyelerine yayılmasını tüm fırmayı etkilemeden önce durdurabilirler?

Her şeyi tek seferde iyişeltirecek bir değerlendirme aracı yoktur, bu yüzden çoklu değerlendirme-temelli yaklaşımlar en iyisidir. Diğer bir deyişle, kötü davranışları olan bir çalışanın sadece davranışlarını (DISC) ölçmek onların nasıl davrandıklarının sadece küçük bir resmini gösterecektir.

Bunun yerine, bireylerin işteyken gösterdiklerı davranışları, onları motive eden itici güçleri ve duygusal zekalarının (EQ) temel davranış stilllerini nasıl etkilediğini incelemek için üç bilimi harmanlayan TTI’ın TriMetrix® EQ Değerlendirme aracını göz önünde bulundurun.

Belki de bu çalışanın uygunsuz davranışları stresten kaynaklanıyordur ama yönetim neden kaynaklandığını bilmemekle birlikte bu bireyin başarılı olması için nasıl bir desteğe ihtiyacı olduğunu da bilmiyordur.

Stress Quotient™ bu çalışanın stresine hangi taleplerin yol açtığını, işlerin kontrolünde hissedip hissetmediklerini, ve ya firma içinde meydana gelen değişikliklerin performanslarını etklieyip etkilemediğini belirleyebilmektedir.

Bazı insanlar; kötü davranışlarını, iş görüşmelerinde hatta bazen işe alındıklarından bir süre sonraya kadar saklayacak deneyime ve kavrayışa sahip olabilirler.

Ama çalışanlarla ilgili bilgiyi çoklu bilimler aracılığı ile toplamak (darvranışlar, itici güçler, Duygusal Zeka, ve hatta Stres Raporu) yönetimin olası kötü davranışları daha iyi tespit etmelerine yardımcı olacaktır.

Bunun bir sonucu olarak, dengesiz davranışlar önceden tanımlanarak, bu gibi davranışları olan insanların, bu davranışlarını tüm firmaya yaymaları engellenmiş olacaktır.

Bazen, eleman seçimlerinde ve işe alımlarda açık bir şekilde iş ortamı beklentilerini belirlemek yeterli olmayabilir. Fakat değerlendirme-temelli stratejilerin size kötü davranışları yol üzerindeyken durdurmak için yeterli veriyi saplayacağını aklınızda bulundurun.

Firmanızın morali ve genel performansı aslında buna bağlı olabilir.

YORUMLAR

Henüz yorum yok, ilk olun!

YORUMUNUZU YAZIN

BLOG KATEGORİLERİ

ÖNCEKİ BLOG YAZILARI

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

LİDERLER İÇİN 3 TÜYO: GERİ BİLDİRİMLERİNİZİ NASIL GELİŞTİRİRSİNİZ?

16 Nov, 2016

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geribildirim verdiniz? Hiç onlara...

Devamını oku

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

PROFESYONEL BİR BİYOGRAFİ YAZMANIZ GEREKİYOR, PEKİ ŞİMDİ NOLCAK?

08 Nov, 2016

Sizi ve Sunumunuzu Satan Bir Konuşmacı Biyografisi Nasıl Yazarsınız? Bir profesyonel...

Devamını oku

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

ZEKİ ÇALIŞANIN İŞLERİ ERTELEME KILAVUZU

31 Oct, 2016

Ah, iş erteleme. En son ne zaman iş yerinizde iş ertelediğinizi hatırlıyor...

Devamını oku

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

ANLAMLI İLETİŞİM İLE KÜLTÜR VE KAZANÇ OLUŞTURUN

26 Oct, 2016

Sizi Neyin Motive Ettiğini Bilmek Nasıl İletişimi Geliştirir? İş yerinden biriyle...

Devamını oku

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

İŞ YERİNDE BİLİNÇSİZ ÖNYARGIYI YENMEK İÇİN 6 STRATEJİ

24 Oct, 2016

Kurum liderlerine iş yerindeki bilinçsiz önyargının etkilerinin farkında olmaları...

Devamını oku